Saturday 14 March 2015

ulang tahun

Ulang tahun merujuk kepada hari kelahiran seseorang. Hari ini biasanya merupkan hari terbesar kepada kebanyakan orang dalam setahun dan harus diriakan secara meriahnya.Kebanyakan orang suka menyambut hari ulang tahunnya kerana banyak hadiah dan  "blessing" dapat diterima daripada ibu bapa,saudara-saudari serta rakan-rakan.

Namun,bagi saya konteks hari ulang tahun sememangnya bukan sahaja merupakan hari terbesar kepada saya namun merupakan hari kesukaran ibu.


 Ibu telah mengandung saya selama 10 bulan sebelum melahirkan saya. Dalam tempah 10 bulan hamil ini, ibu telah mengalami banayak kesusahan dan kesulitan sehingga tidak dapat tidur dengan lena pada waktu malam disebabkan mabuk hamil. Dalam masa hamil ini, deria rasa ibu juga berubah dan sentiasa berasa letih. Prosess menyalin anak adalah sangat sakit dan susah. Perkara-perkara tersebut telah menunjukkan untuk menyambut kelahiran saya,ibu telah mengalami banyak kesusahan dan kepahitan.

Oleh itu, pada hari ulang tahun ini, selain daripada menyambutnya dengan riah-riah, kami haruslah mengingati kesusahan yang dialami oleh ibu. Pada hari ulang tahun, ucaplah "terima kasih dan I love u mum" kepada ibu kamu!!!





No comments:

Post a Comment